Skjern BykirkeBibelressourcer

Bibelressourcer

Dybere ned i Bibelen

Bibelen er en fantastisk bog. Vi vil som menighed, gerne hjælpe med at grave dybere i Guds ord. Du behøver nemlig ikke en lang teologisk uddannelse for at forstå Bibelen.

Hvis du forsøger at forstå Bibelen på dens egne præmisser, og i den sammenhæng den er skrevet i, så vil du formentlig opleve, at det budskab den bringer, både var relevant dengang det blev skrevet, men også er enormt relevant for dig i dag.

Her har vi samlet en række ressourcer, som kan være til hjælp, både når man læser Bibelen individuelt eller i en mindre gruppe.

God arbejds- og læselyst!

Bibelressourcer

Prædikenserie og studiemateriale til Galaterbrevet: Link. Af Jens Lomborg og Morten Rugager Kristensen

Studiemateriale til Ordsprogenes Bog: Link. Af Morten Rugager Kristensen

Introduktioner til alle Bibelens bøger: Link. Af Flemming Kofod-Svendsen

Bibellæser-ringens hjemmeside: Link. Download fx en flot Bibelvejviser.

Søndagens tekster

Hvis man vil finde søndagens prædiketekst, så kan man finde det på Bibelselskabets hjemmeside.

For dem der vil grave lidt dybere

For de lidt mere nørdede kan det anbefales at tjekke Center for Kristen Apologetik. Det er Menighedsfakultetet i Århus, der står bag og lægger artikler ud om trosforsvar.

Igen for de lidt nørdede kan anbefales Selskab for Bibelsk Arkæologi (SBA), som udgiver et meget læsværdigt tidsskrift, som hedder TEL.

På engelsk

The Bible Project er en amerikansk hjemmeside, med videointroduktioner til alle Bibelens bøger og en lang række teologiske temaer. Kræver engelskkundskaber. Link.