Skjern BykirkeOm os

Om os

Frimenighed

Om Skjern Bykirke

Skjern Bykirke er en evangelisk luthersk frimenighed i Skjern. Det betyder, at vi tilslutter os samme bekendelsesgrundlag som folkekirken, men uden at være en del af den.

Vi er et fællesskab af børn og voksne som samles med budskabet om Jesus i centrum. Vi tror at Bibelen er Guds ord til os i dag, og at det er relevant og brugbart i vores hverdag. Gennem vores større og mindre fællesskaber ønsker vi at det glade budskab om Jesus må nå længere ud i vores by.

Det glade budskab, evangeliet, er kernen, intentionen og drivkraften i vores fællesskaber.

Der er plads til alle aldersgrupper i Skjern Bykirke – også de helt små – og det betyder at der også er mange deltagende børn. Under gudstjenesten er der børnekirke og juniorkirke med aktiviteter for børnene. Samtidig med at der også er plads til stilhed og fordybelse i forbindelse med prædiken, lovsang og nadver.

Der er mange frivillige engageret i vores gudstjenester og det skaber ejerskab og engagement. Det er fordi kirke ikke først og fremmest er en bygning, men noget vi i fællesskab er. Kirken består af de mennesker, der deltager og hjælper til.

FÆLLESSKABER

Mød vores fællesskaber