Skjern BykirkeHvem er vi?

Hvem er vi?

Vi er en kirke i byen, med dørene på vid gab og armene åbne. Her ser kirke måske helt anderledes ud, end hvad du har oplevet før? Små og store børn, unge, voksne og ældre – vi er et fællesskab af liv og aktivitet, og her er også plads til dig,  Altid er der et bredt udvalg af spændende ting i kalenderen, hvor du er meget velkommen til at dukke op, og særligt gudstjenesterne hver søndag er stedet, hvor vi mødes på kryds og tværs af alder, interesser og baggrund.

Her er der højt til loftet, og der er god plads til børn, som endda har sit helt eget program under dele af gudstjenesten. Ja, om søndagen fyldes kirken af sang, der holdes prædiken og nadver, og så er der også plads til både eftertænksomhed og stilhed.

Jesus har betydning for alt der sker i kirken. Nogle ting handler direkte om Gud, Jesus og tro, mens et helt almindeligt hverdagsliv, interesser og aktuelle emner er omdrejningspunktet for andre ting. Kirken er ikke først og fremmest en bygning; kirken er OS – noget vi er sammen i fællesskab. Hvor vi alle sammen har betydning og værdi. Hvor vi alle kan bidrage. Hvor vi har en fælles overbevisning om, at det gør en positiv forskel i vores liv, at vi kender Gud. Og netop derfor brænder vi for at smække kirkens døre op og råbe ud til Skjern og omegn: Kom og vær med!

FÆLLESSKABER

Mød vores fællesskaber