Dåb

Dåb – både for voksne og børn

Hvis du gerne vil døbes, eller hvis du gerne vil have dit barn døbt, så først og fremmest: Stort tillykke med den beslutning! Dåben er en stor og afgørende begivenhed i livet, for det er her, vi bliver Guds børn og får Helligånden i dåbsgave. Når vi har dåb til en gudstjeneste i Skjern Bykirke er det derfor en glæde for hele menigheden, og det er en begivenhed, som i dén grad er værd at fejre! Vi byder velkommen til et nyt medlem af Skjern Bykirke og allervigtigst: Et nyt medlem af Guds familie.

Der er nogle praktiske ting, som skal aftales forud for dåben, og her skal du have fat i én af kirkens præster. De ved, hvad der skal gøres her fra, og de vil give dig alle de informationer, du har brug for.

En ting, du skal være opmærksom på, er, at den  navneregistrering, som er lovpligtig i Danmark ikke sker
automatisk, når man bliver døbt i en frimenighed. Her skal du selv klare registreringen på www.borger.dk.