Bryllup

Bryllup i Skjern Bykirke

Tillykke med jeres beslutning om, at I vil giftes – det er en stor glæde at have mødt det menneske, man gerne vil dele sit liv med! Når I bliver gift i kirken, indgår i ægteskab rent juridisk, men I får også Guds velsignelse over det løfte, I giver hinanden. I Bibelen står der, at en mand og en kvinde i ægteskabet ’binder sig’ til hinanden i livslangt troskab, og i Skjern Bykirke lægger vi os op af den forståelse: at ægteskabet er stiftet af Gud, og at det er et livslangt fællesskab mellem én mand og én kvinde.

Ægteskabet er starten på et helt nyt kapitel i livet, og I har meget godt i vente. Men der følger også nye udfordringer med at skulle bo og leve sammen, og det kræver både forventningsafstemning, nysgerrighed, ydmyghed og tålmodighed med hinanden. Derfor anbefaler vi, at alle par, der planlægger bryllup, gennemgår et samtaleforløb med et par, som har været gift i længere tid. Som forberedelse og investering i det liv, der venter som ægtepar.

Hvis I gerne vil giftes i Skjern Bykirke, så tag kontakt til én af kirkens præster i god tid. Mindst én af jer skal være medlem i kirken.