Skjern BykirkeHvem er vi?Hvad vil vi?

Hvad vil vi?

En opremsning af alt det, vi gerne vil i Skjern Bykirke, tager lang tid. For hver dag arbejder vi på at være kirke lige her, lige nu, på den bedste og mest relevante måde. Det forpligter os – men allermest er det en kæmpe motivation! Helt centralt står det, at vi vil:

• Holde skarpt fokus på, at Gud er det vigtigste i vores kirke.
  • Bygge kirken på tillid til, at Bibelen er Guds ord.
  • Gøre en forskel for mennesker i Skjern og omegn.
  • Være et gavmildt og tilgængeligt fællesskab, hvor alle kan finde sin plads.
  • Stræbe efter at leve, så Jesus bliver kendt gennem os.

Men hvad betyder det i praksis?

Vi er ikke ens, og i Skjern Bykirke er vi et sammenrend af en masse forskellige mennesker – forskellig fortid, forskellig livssituation, forskelligt kendskab og erfaring med Gud, tro og kirke. Men én helt afgørende ting har vi til fælles: Troen på, at det er Jesus, det handler om!

I fællesskab støtter og udfordrer vi hinanden til at søge svar i en åben Bibel, og lade Guds ord, som står der, være et stærkt fundament for vores tro og vores liv.

Og det er dét vi vil:

I kirkebygningen vil vi samles i fællesskabet – men når vi bagefter spreder os ud over byen og oplandet, så er vi stadig kirke. Vi vil støtte hinanden i at leve sammen med Jesus hver dag, så vi – ved at være dem, vi hver især er – at bære kirken derud, hvor Jesus kan blive kendt gennem os!