Skjern BykirkeBrug for kirkenKonfirmation

Komfirmation i Skjern Bykirke

Hvis man på en almindelig lørdag i april lister sig ind i kirken, bliver det hurtigt tydeligt, at dagen måske ikke er helt så almindelig alligevel. Tredje lørdag efter påske er der nemlig konfirmation i Skjern Bykirke, og en sitrende spænding og festlig forventning fylder kirkerummet.

Går du i 7. klasse kan du begynde til konfirmandundervisning i Skjern Bykirke. Her lærer du om Jesus, Bibelen og troen på en måde, som er både relevant og spændende, og vi skal også tale om store emner som liv, død, håb og relationer. Og om der i det hele taget er en mening med livet? Her er ingen spørgsmål dumme at stille, og vi vil sammen gå på opdagelse i, hvad Gud kan bruges til i dag.

Som en naturlig del af undervisningsforløbet forventer vi, at I er med til søndagsgudstjenester, og vi ser frem til interessante snakke med jer om, hvorfor vi i kirken egentlig, gør som vi gør. Det er jer, som skal undervises, men I kan helt sikkert også sætte tanker i gang hos præsten og lære ham nyt. Hvis du vil med på holdet, eller gerne vil vide mere om konfirmation i kirken, skal du have fat i Morten Rugager Kristensen, som er præst i kirken og står for undervisningen.

Konfirmationsdatoerne de kommende år er:

• 2024: 20. april
  • 2025: 10. maj