Skjern BykirkeKvindekonference

Kvindekonference

Lørdag d. 4. november afholder vi endnu engang Underfuld – en kvindekonference i Skjern Bykirke – og du er inviteret!

Her på siden finder du information om konferencen og link til tilmelding (nederst på siden)

Der er plads til 250 deltagere, så vent ikke for længe med at tilmelde dig, hvis du vil sikre dig en plads.

“Glæd jer altid – om glæde i tro og liv”

Sådan lyder årets tema for kvindekonferencen Underfuld.

Temaet møder vi i Filipperbrevet 4,4:

“Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer!”

Hvordan kan vi give glæden plads og gøre den til en styrke og en kraftfuld gave i vores hverdagsliv, relationer og tro – både når livet er let og når det er svært?

Dette spørgsmål vil være en rød tråd igennem dagens oplæg, workshops og lovsangskoncert.

Vi håber naturligvis også, at I vil glæde jer over fællesskabet, de flotte stande og den lækre forplejning, som også er en vigtig del af denne dag.

9.15:           Ankomst, registrering og let morgenkaffe

10.00:        Velkomst

10.15:        Glæd jer altid! v/Helle Viftrup

I formiddagens oplæg skal vi være sammen om glæden ved at være skabt. Glæden over vores forskelligheder og vores enhed. Glæden over Guds nærvær. Glæden over Guds smukke plan. Vi vil sammen gå på opdagelse i glædens verden. Midt i en verden, der også byder på så mange andre ting.

Helle Viftrup har gennem årene været både højskolelærer, forkynder og selvstændig kunstner. Hun er optaget af Guds tale til os gennem alt det skabte.

12.00:        Frokost

13.00:        Workshops – vælg mellem fem forskellige

14.30:        Eftermiddagskaffe

15.15:        Glæde i livskrise v/Heidi Frølund

Er det muligt at finde og bevare livsglæden, når livskriser som sygdom, ulykke eller tab rammer os selv eller vores nærmeste? I oplægget vil vi se på, hvordan kriser kan påvirke mennesker på forskellige måder, men også se på det mulighedsrum, der er for at navigere i svære livssituationer både som kriseramt og pårørende.

Heidi Frølund er autoriseret psykolog og lektor ved Klinisk Institut, Aarhus Universitet

16.30:        Pause

17.00:        Lovsangskoncert v/Mary Adrienne Madsen

18.00:        Afrunding af dagen og derefter to-go’-sandwich

1: Kreative mødesteder med Gud

Når vi inddrager flere sanser i mødet med bibelens tekster, vil vi opdage endnu flere lag og nye vinkler.

Med udgangspunkt i Helle Viftrups oplæg bliver der i denne workshop mulighed for at arbejde selvstændigt med bibelteksten gennem skrivning, formgivning og farver. Det kræver ingen forudsætninger at være med, andet end lyst og nysgerrighed til at prøve nye veje.

2: Uden sammenligning

At finde glæde ved krop og udseende kan være udfordrende i dagens præstationssamfund, hvor vi ikke bare sammenligner os med hinanden, men også med photoshoppede og filtrerede billeder.

Maria Serner-Pedersen vil i denne workshop fortælle fra sit eget liv og dele, hvad der satte hende fri af selvkritikken og gav mere glæde. Det er et vidnesbyrd om, hvordan tanker om udseende, krop og mad bandt Maria til frygt, og om hvordan Gud inviterede hende ud i frihed.

Maria Serner-Pedersen er ansat i Open Doors Danmark. Hun er mor til to og præstekone i Hjerm.

3: Gå med glæde – gå med fred!

Vi behøver ikke rejse til fjerne steder for at være hverdagspilgrimme. Stilhed, eftertanke, langsomhed, enkelhed og ro kan findes midt i hverdagslivet.

Henriette Lauridsen inviterer på denne workshop til en pilgrimsvandring, hvor hun giver plads til, at vi kan lade os fylde af både glæden over det store og det enkle.

Henriette Lauridsen er daglig leder i Skjern Kirke. Hun finder stor glæde ved vandringens enkelhed.

(Obs. der er et begrænset deltagerantal på denne workshop.)

4: Møder med Gud i bøn og forbøn

Bibelens ord om bøn og mødet med Gud i bønnen giver fred og glæde i hverdagen.

“Den bedste erfaring jeg kan dele med jer er, da jeg lærte at tie stille og i stedet begyndte at lytte til Gud i bønnen,” siger Annette Winther Petersen, som vil dele egne og andres erfaringer med bøn og forbøn. Denne workshop er en invitation til sammen at vokse mere ind i bønnens verden.

Annette Winther Petersen er diakon og har i mange år været forbeder i Skjern Bykirke

5: Glæde og lovsang på trods af forfølgelse

I denne workshop vil Ulla Laursen dele personlige fortællinger fra sine møder med forfulgte kristne kvinder, som hun har mødt på sine rejser rundt i verden med Open Doors Danmark.

At møde kvinder, som midt i forfølgelse kan lovsynge Gud og finde glæde i troen, har for Ulla været til stor inspiration og styrke ind i hendes eget liv og trosliv.

Ulla Laursen er sygeplejerske og tidligere bestyrelsesmedlem i Open Doors Danmark.

Praktisk

Konferencen er for kvinder i alle aldre. Du er velkommen til at komme alene eller fylde bilen med gode veninder.

Adresse:
Konferencen afholdes i Skjern Bykirke, Nygade 52, 6900 Skjern

Pris:
360 kr. (inkluderer fuld forplejning dagen igennem)

Tilmeldingen er åben fra 1. september og der er en begrænsning på 250 deltagere.

Tilmeld dig her!

Spørgsmål:

Har du spørgsmål til konferencen kan du skrive til os på underfuld.kvindekonference@gmail.com eller via Facebook og Instagram @Underfuld, hvor vi løbende deler information om konferencen.

FÆLLESSKABER

Mød vores fællesskaber