Skjern BykirkeTo nordiske troubadourer i skøn samklang

To nordiske troubadourer i skøn samklang

I et pr uger i de mørke vintermåneder tager de to yderst erfarne sangere og sangskrivere, Hans Inge Fagervik og Hans Jørn Østerby på en fælles tur i Danmark. Hans Inge er norsk men har adskillige gange – ikke mindst i 80’erne og 90’erne – besøgt Danmark. Mange her i landet har en stor kærlighed til Fagerviks gribende og ligefremme måde at præsentere sine stærke sange på.

Ved siden af sig har han den danske pendant, Hans Jørn Østerby. Han er kendt i brede kredse for sine sange om det skrøbelige menneskeliv med dets tro og tvivl og kampe. Hans Jørn er også kendt for sine sjove og lærerige forestillinger for børn og voksne.

Til sammen har de to noget i retning af 100 års erfaring på de skrå brædder, og det bliver helt sikkert både gribende, hyggeligt, morsomt og opbyggeligt, når de to i fællesskab kaster sig over hinandens sange.

hjosterby.dk